9 dic 2010

//007//////////////////////////////////////////////////////////////

I'm a classic, when I ask for a drink, I always choose red wine or gin&tonic. This second choice, has been following me for a while, espeacially since two years ago or so, a very good friend of mine introduced me to Hendrick's gin. When preparing a good Gin&Tonic I like to prepare it on a big crystal glass, better if it has a heavy bottom. Afterwards add a couple or three solid ice cubes and either a slice of lime or if you want something new, a slice of cucumber and a couple of petal roses. Finally add the gin, personally I try to be very generous with it, and then a splash of fever tree tonic water. You can twist a bit of pepper at the very end for aroma.

Soy un clásico, cuando me pido una bebida, siempre elijo un vino tinto o un gintonic. Hace tiempo ya que llevo tomando gintonics, y la verdad es que tuvo que ser hace dos años, cuando una buena amiga mía me introdujo al mundo de la ginebra Hendrick's. Cuando preparo un buen gintonic me gusta prepararlo en un vaso grande de cristal con una base muy gruesa a poder ser. Después añado un par o tres cubos de hielo y o bien una rodaja de lima, o si quieres innovar, una buena opción puede ser una rodaja de calabacín y un par de pétalos de rosa. Finalmente añade la ginebra, personalmente tiendo a ser muy generoso en este paso, y luego añade un final de una tónica como Fever Tree. Puedes moler un poco de pimienta al final para añadirle un poco de aroma.

No hay comentarios: